A promóciós ajándékok minden cég marketing stratégiájának a része. Akinek vállalkozása van, az biztos vagyok abban, hogy tudja, a promóciós ajándék erősíti a márkák iránti lojalitást, új, potenciális vevőket hoz be, és természetesen növelheti az eladások mennyiségét is. Az emblémázott, logózott ajándékok sokkal hasznosabbnak mutatkoznak mint egy vevőtalálkozó, hiszen kutatások igazolják, hogy egy promóciós ajándékot több mint 8 hónapig is megtartunk.

Egy szó mint száz, egy menő ajándék bevonzza a célcsoportot, sőt zászlóshajója lehet a márkádnak, mely további új vevőket hoz be. De Ilyenkor jönnek a kérdések, hogy mégis, hogyan segít a cégem sztoritellingjében egy emblémázott ajándék? Vagy, hogyan reprezentálja a promós ajándék a márkát, hogyan tud az új vevőknek is és a régi vevőknek is megfelelő lenni? Vagy, tudjuk, hogy mindenki imádja az ingyenes dolgokat, de hogyan fognak az emberek emlékezni a te márkádra, ha ingyen ajándékot osztogatsz nekik? Ahhoz, hogy a reklámajándék-dömpingben megmaradj az emlékezetben, a céges ajándékodnak az alábbiaknak minimum meg kell felelnie:

  • hasznos – mint fentebb írtam, ha hasznos az ajándékod, akkor több mint 8 hónapig is megtartják,
  • emlékezetes – sok hasonló márkából a célcsoportod a te ajándékodra fog emlékezni, ha valóban egyedi, és emlékezetes az,
  •  vicces – ha valami vicces, akkor az befutónak számít, úgyhogy ne félj vicces, őrült ajándékkal előrukkolni.

Bár nem újdonság, és nem találtam fel a spanyol viaszt, de biztos, hogy a promóciós ajándék még mindig az egyik legfontosabb elem céged marketing stratégiájában. Jöjjön ezek után 10 tipp, mely segít a következő kampányod promóciós ajándékának kiválasztásában.

 

  1. RUHÁZAT: a tökéletes promóciós ajándék, hiszen valljuk be, ruhára, sapkára, kabátra mindig mindenkinek szüksége van. És hát őszintén, egy kabát, amin a te logód van, az felér egy sétáló plakáttal!
  2. MOBIL CUCCOK: digitális világban élünk, ahol a magyar lakosság több mint 70%-a rendelkezik okostelefonnal. Ez egy nagyon komoly terület, ahol mindig szükség lesz egy mobiltöltőre, egy power bank-ra, vagy éppen autóban telefontartóra, és még sorolhatnám… Bármilyen okostelefonnal kapcsolatos ajándék jó ajándék, sőt!
  3. GYEREK CUCCOK: amennyiben a célcsoportodnak vannak gyerekei, akkor tuti befutó leszel, ha olyan promóciós termékben gondolkodsz, mely valamilyen módon a célcsoport gyerekeinek is szólnak. Ezzel azt sugallod, hogy te figyelsz a gyerekekre, neked fontosak ők. Ezek a dolgok lehetnek színes ceruzák, buborékfújó, lufi vagy akár labda – a legegyszerűbb dolgok, de mégis, a gyerekek imádni fogják!
  4. ENNIVALÓ: ugye, hogy milyen jó, ha egy váróteremben az asztalkán kis cukorkák, csokikák vannak… Nos, az ember szeret enni, főleg, ha az is ingyen van, gondolj apróbb édességekre, cukorkákra, rágcsákra, melyek a te logódat viselik, és máris megnyerted őket magadnak.
  5. PROJEKT ORIENTÁLT CUCCOK:  kifejezetten egy projektre készült dolgok, melyek foglalkozást, játékot igényelnek, pl.: egy kirakó vagy egy csomag virágmag 🙂 – vicces, de nézd meg, ha pl. nőnapra adsz egy logózott kaspót virághagymával, valószínűbb, hogy megmarad, mint egy szál virág!
  6. BEVÁSÁRLÓ TÁSKÁK: ma már az a menő, ami környezettudatos, fontos, hogy figyelj erre a szempontra is, és adj ajándékba újrahasznosítható, sokáig használható bevásárló szatyrokat, melyek nem csak funkcionálisak, de nagyon menők, vagányak, és jó hordani őket!
  7. BÖGRE ÉS TERMOSZ: lassan vége a műanyag-világnak, és az újrahasznosítható, magunkkal vihető termoszok még nagyobb szerepet kapnak a reggeli, napközbeni munkába járós rutinban. Mind a bögrék mind a termoszok nagyon fontos kellékei a mindennapjainknak, hiszen gondolj bele, az irodában is nagyon jó, ha van egy saját bögréd, ami csak a tied, és otthon is általában ugyanabból a bögréből szoktad inni a kávét. Célcsoportod is így gondolkodik, adj nekik bögrét vagy termoszt, menőt, designosat saját logóval és akár egy napindító idézettel, és máris ott vagy szem előtt!
  8. SZÉPSÉG CUCCOK: egyre fontosabbá válik a szépségre fókuszálni a promóciós termékekben is, hiszen egy iszonyatos ütemben növekvő piacról beszélünk. Éppen ezért neked is fontos, hogy a nőkre és természetesen a férfiakra is gondolván, legyen szépségápolási csomagod a saját logóddal, pl.: neszeszer kis illatgyertyával, szappannal, törölközővel.
  9. SPORTCUCCOK: ahogy egyre jobb az idő, mindenki azonnal sportolni kezd – nem vicc, csak nézz szét, azonnal mindenki előveszi a bicajokat, a futócipőt, a focilabdát. És gondolj bele, a sport egyben gyerekes téma is, tehát adj olyan promóciós ajándékot, mely közös sportot, időtöltést tesz lehetővég: tollaslabda, foci, stb.
  10. NYARALÓS CUCCOK: itt a nyár, és nem kell mondanom, hogy ilyenkor minden, de minden dolog hasznos, ami egy nyaraláskor a táskába kerül: lehet az napszemüveg, törölköző, papucs, ruházat, sapka, játékok, sportcuccok, kempingezős felszerelés, stb.

Biztos vagyok abban, hogy listám nagyon nagy segítséget jelent számodra, ha azon gondolkodsz, hogy mit adj a célcsoportodnak ajándékba. Csak jusson eszedbe: hasznos – emlékezetes és vicces legyen!

Irány a katalógusom, kattints ide.